E materia mea optionala care se continua din cursul de pshihopedagogie. In principiu chestii teoretice dezbatute intr-un mediu plin de plictiseala.
Dar materia asta promite ceva in plus. Promite certuri continue in fiecare saptamana cu profesoara ce o preda.
Azi am avut primul curs. Si azi am avut prima "dezbatere" cum ii zice ea.
E genul de profesor "open minded" care vrea sa faca o revolutie in invatamant. Adica tot ce a fost pana acum nu e bun. Trebuie sa ne adaptam la cerinte europene. Ne-a dat exemple de tzari precum "America" sau Finlanda. Cica acolo profestorii au un stil foarte nou de predare care promite mult.
Ce este cu stilul ala: pai profesorul nu se baseaza pe predat ci pe discutii libere cu elevii pentru ca ascestia sa isi dea seama singuri de tainele invatarii. Nu ne mai trebuiesc caiete cu notite... Ea zicea ca daca vrei ceva cauti intr-o carte sau pe net.
Sincer sa fiu cine naiba prefera sa citeasca din carte? Io unu recunosc ca nu am pus mana pe carte doar daca nu am avut caiet in care sa imi scriu lectia predata.
Oricum e impotriva a tot ce inseamna traditionalism.
Pentru mine traditionalism inseamna si lucru de munca mai mult, dar mai eficient, lucru care dadea tuturor copiilor o sansa de facultate sau de un viitor cu nivel cultural ridicat. A sustine ideea ca modul de predare este sa lucrezi cu cei "dotati" intelectual mai mult decat cu cei care nu pot.
Prima lectie din care a rezultat ca toti suntem egali a fost din faptul ca la scoala toti faceam acelasi lucru, indiferent de inteligenta sau rasa, sex sau etnie. Si sa fim seriosi, pentru cine a invatat minimum era floare la ureche sa treci la orice materie vroiai.
Bine asta in cazul in care nu a-ti prins exceptiile unde profesorii au avut ceva personal cu voi sau ceva de genu asta. Tot exceptie e si asta. Si ca orice fel de exceptie ea trebuie exclusa din generalizarea lucrurilor.
Mai sustinea ideea asezarii copiilor in banca sub forma literei U sau T sau tot felul de alte litere arabe. Daca erai pus asa se pierdeau barierele dintre profesor si elev.
Sa fim realisti, daca pe unu nu-l intereseaza, poti sa il pui si langa Monica Columbeanu sau Nicoleta Luciu ca tot nu rezolvi nimic. Cat despre asezat, la gradinita am intalnit modelul asta. Si se pare ca tine pentru copiii pana la 5 ani. Dezvolta imaginatie, creativitate, etc. Plus ca se pot folosi unelte precum "brain storming-ul" s.a.m.d.
Nu zic nimic ca e gresit in asta.. Se aplica foarte bine la corporatii, firme cu renume sau fabrici industriale. Dar acolo este deja alt nivel de a intelege. Cei de acolo nu fac "brain storming" sa demonstreze legea gravitatiei (pentru ca ea exista si trebuie doar enuntata).
Daca tot vrei sa stimulezi inteligente si chestii de astea, fa-o da la materii precum Dirigentie, Educatie Civica sau chiar Romana. Da' nu la materiile tehnice unde lucru se bazeaza pe fapt concret, demonstrat de multi altii inaintea ta. Ala se ia drept bun.
Concluzie: Tindem sa ne transformam intr-o tara in care nici macar invatamantul nu o sa mai fie la nivel ridicat si o sa devenim niste sclavi de import pentru tarile care au nevoie de o mana de munca de jos. Atentie a inceput europenizarea !!!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
Ca bine zici...
io am renuntat din sem 2 anu 1 la materia asta....pt ca si-asa nu ma voi angaja ever in invatatmant ca sa ma stresez cu nijte copii neinteresati. plus ca ma stresa profa la greu
Trimiteți un comentariu